سینمای امروز ما کارگردان محور است


P>به گزارش ایرنا، سید محمود رضوی در کارگاه آموزشی «تهیه کنندگی» در سینما فلسطین اظهار داشت: تهیه کننده باید تشخیص دهد یک فیلم که قرار است ساخته شود با ترکیب چه عناصر و عواملی موفق می‌ شود.


وی افزود: یک نوع فیلمسازی، تهیه فیلم به سفارش نهادی خاص است و صرفا برای تهیه کننده اهداف مالی دارد و به نوعی گزارش عملکرد نهادی است که این نوع آثار بعضا خروجی های مثبتی نداشته و خیلی نگاهی به مخاطب ندارد.


رضوی با اشاره به کارگردان محوری سینمای ایران تاکید کرد: مطلوب من این است که یک نفر خودش یا با همراهی یک صاحب ایده از صفر تا ۱۰۰ پیش تولید، پس از تولید، تا جشنواره و اکران و حتی تا رساندن تا تلویزیون که آخرین مرحله در عرضه است حضور داشته باشد؛ اما از این دست تهیه کننده‌ها به اندازه انگشتان دو دست هستند که همان‌ها هم پرکار نیستند.‌


تهیه کننده فیلم دهلیز عنوان کرد: اگر بخواهیم یک تهیه کننده خوب داشته باشیم. باید این فرد روایتگر خوب و عوامل درست را تشخیص دهد که اینها همه نیازمند تجربه و کار است. تهیه کننده مطلوب کسی است که کمترین دخالت را داشته باشد و هدایت‌گر باشد. من به کار اولی ها پیشنهاد می کنم یک مشاور داشته باشند.


وی با بیان اینکه مشکل سینمای ایران، در وهله اول فیلمنامه و بعد تهیه کنندگی است، تصریح کرد: امر حیاتی که در تهیه کنندگی باید در نظر گرفت این است که تهیه کننده خودش باید به موضوع اشراف داشته باشد اصل کار، برنامه‌ریزی و ‌دیدن جزییات است.


دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار، از شنبه ۱۸ دی ماه شروع شده و تا ۲۳ دی ماه، آثار جشنواره در این مراسم، در سینما فلسطین تهران و به صورت مجازی در سایت به نمایش درمی‌آیند.


آیین اختتامیه جشنواره عمار نیز ۲۴ دی ماه با تقدیر از برگزیدگان بخش مستند و داستانی برگزار می شود.



مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *