رییس جمهور ایران همواره حامی مطالبات استقلال طلبانه ملت های

تهران – ایرنا – رییس جمهور با تمجید از روحیه استقلال‌طلبی و آزادی‌خواهی ملت‌های منطقه آمریکای لاتین اظهار داشت: ایران با وجود تحریم‌های گسترده و خواست دشمن برای تحت فشار قرار دادن کشورمان، توانسته در عرصه‌های مختلف از جمله صنایع نفت و گاز توانمندی‌های خوبی به دست آورد.


به گزارش روز دوشنبه خبرنگار حوزه دولت ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جریان سفر به قطر و در حاشیه ششمین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکنندگان گاز، در دیدار «کیت راولی» نخست وزیر ترینیداد و توباگو با اشاره به روحیه آزادی‌خواهی و استقلال‌طلبی ملت‌های منطقه آمریکای لاتین گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره حامی مطالبات آزادی‌خواهانه و استقلال‌طلبانه همه ملت‌های جهان در برابر ظلم کشورهای استکباری بوده است.


رییس جمهور با ابراز علاقه مندی کشورمان برای گسترش روابط با ترینیداد و توباگو به ویژه در عرصه بهره‌برداری از منابع نفت و گاز افزود: در دورانی که دشمن قصد داشت با تحریم و اعمال فشار صنعت نفت ایران را به تعطیلی بکشاند، وزارت نفت و فعالان بخش نفت و گاز ایران توانستند به رغم خواست دشمن به سطح بالایی از دانش و توانمندی‌های فنی دست یابند که حاصل آن بالندگی صنعت نفت و گاز کشورمان است.


رئیسی با ابراز آمادگی جمهوری اسلامی برای تبادل تجربیات خود با ترینیداد و توباگو اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به ویژه در دوره فعالیت دولت سیزدهم برنامه ویژه‌ای برای گسترش روابط و تعاملات اقتصادی و سیاسی با همه کشورهای دنیا از جمله کشورهای منطقه آمریکای لاتین دارد و در همین راستا علاقه مندیم سطح روابط خود با کشور شما را نیز ارتقا دهیم.


رییس جمهور با اشاره به سخنان نخست وزیر ترینیداد و توباگو مبنی بر تحت تاثیر قرار گرفتن تعاملات و همکاری‌های فنی و تجاری این کشور در نتیجه تحریم‌های آمریکا علیه دیگر کشورهای منطقه آمریکا لاتین تصریح کرد: این مساله گواه ظلم و استکبار آمریکاست که حتی شامل کشورهایی می‌شود که با آن روابط عادی دارند.


رئیسی خاطرنشان کرد: تجربه ۴۳ ساله جمهوری اسلامی ثابت کرده است که هر کس در مقابل ظلم مقاومت و ایستادگی کند حتما می‌تواند حقوق خود را استیفا کند.


ترینیداد و توباگو همچون ونزوئلا و کوبا همکاری‌ها و روابط خود با ایران را گسترش می‌دهد


کیت راولی نخست وزیر ترینیداد و توباگو نیز در این دیدار با اشاره به اینکه کشورش از حجم قابل توجهی از منابع هیدروکربونیک برخوردار است، گفت: ترینیداد و توباگو به دنبال آن است که همچون ونزوئلا و کوبا همکاری‌ها و روابط خود با جمهوری اسلامی ایران را گسترش دهد.


کیت راولی افزود: ترینیداد و توباگو پس از استقلال از انگلستان، بر روی توسعه صنایع نفت و گاز خود تمرکز کرد و امروز شرکت‌های ملی نفت و گاز ما از توانمندی‌های خوبی برخوردار هستند، اما همچنان شرکت‌های بین‌المللی در صنایع نفت و گاز ما حضور موثری دارند.


وی با بیان اینکه سعی کرده‌ایم همکاری‌ها و شرکای اقتصادی خود را بیش از پیش متنوع کنیم، تصریح کرد: علاقمندیم تا از تجربیات و توانمندی‌های ایران در عرصه نفت و گاز بهره‌مند شویم.


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *