روسیه و چین قطب های جدید قدرت خواهند بود

قم-ایرنا- معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: نظم کنونی جهان در حال فروپاشی است و به زودی روسیه و چین به قطب‌های جدید تبدیل خواهند شد و جبهه مقاومت نیز بعنوان یک محور مهم نقش آفرینی خواهد کرد.


حسین اکبری روز یکشنبه در همایش ملی «شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت» در قم، با اشاره به اهمیت برخی مناطق مهم جغرافیایی در تعیین معادلات بین المللی و ایجاد قدرت روزافزون و تاثیرگذاری بر ملت های دیگر، گفت: خاورمیانه، بالکان و پیرامون سرزمینی چین مانند تایوان و ویتنام از نظر جغرافیایی همیشه مورد تاکید و توجه قدرت های جهانی بوده است.


معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی تاکید کرد: امروز بیشتر مناطق ژئوپولتیک و مهم دنیا در دست مسلمانان است و اندیشمندان و تحلیلگران معتقدند اگر کشوری بر این قبیل از مناطق مانند تنگه هرمز تسلط داشته باشد می تواند در گستره جهانی تاثیرگذاری داشته باشد.


وی اضافه کرد: یکی از ویژگی ها و مزیت های مهم کشورهای اسلامی وجود منابع عظیم انرژی است؛ هم اکنون شرایط سیاسی و بین المللی این گونه ایجاب می کند که کشورهای دیگر محتاج نفت و گاز ایران باشند تا مقداری از اثرات جنگ روسیه و اوکراین کاسته شود.


اکبری بیان داشت: اگر جمهوری اسلامی در یک منطقه خنثی و فاقد اثرگذاری بین المللی به وجود آمده بود هیچگاه مورد توجه و حساسیت آمریکا و سایر قدرت های دیگر قرار نمی گرفت، یکی از مزیت های ایران قرارگیری آن در یک منطقه حساس و تاثیرگذار در معادلات بین المللی است.


وی تصریح کرد: اگر برجام به نتیجه برسد و تاثیرات اقتصادی و رفاهی آن در جامعه محسوس شود باز هم همه دنیا به قدرت اقتدار و مقاومت ایران صحه خواهند گذاشت؛ ایران راه مقاومت و مبارزه با تحریم ها را شناخته است.


معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی ابراز داشت: امروز همه آزادی خواهان با الگوگیری از جبهه مقاومت اسلامی به این دل بسته اند که می توانند با قدرت های بزرگ جهانی پنجه در پنجه هم انداخته و با آنها مقابله کنند.


اکبری تصریح کرد: روسیه و چین و سایر ملت های دیگر اگر بخواهند در برابر تحریم های خارجی مقاومت کنند باید از مدل و الگوی ایران بهره ببرند و از ترس تحریم اقدامات خود را متوقف نکنند.


وی اظهار داشت: دنیا سردار سلیمانی را بعنوان قهرمان می شناسند؛ حاج قاسم کسی بود که دنیا را از شر گروه های تکفیری نجات داد.


معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: امروز ما باید جهانی فکر و اقدام کنیم و از ادله دینی و قرآنی برای تامین امنیت و آرامش و نجات بشر استفاده کنیم؛ هیچ بعید نیست در سالهای آینده مردم کشورهای غربی شاهد شکست مکتب لیبرالیسم، سوسیالیسم و سایر مکاتب مصطلح باشیم.


همایش ملی«شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت» طی روزهای پانزدهم و شانزدهم اسفندماه جاری با سخنرانی شخصیت های حوزوی و مسوولان ملی در قم برگزار می شود.


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *