رئیس جمهور وارد شهرستان پیشوا شد

پیشوا – ایرنا – آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در جریان سفر به شهرستان‌های استان تهران وارد شهرستان پیشوا شد.


به گزارش ایرنا، رئیس جمهور روز شنبه در جریان سفر به شهرستان‌های جنوب شرق استان تهران، با حضور در “پیشوا” از طرح‌های اولویت‌دار و نیمه‌تمام این شهرستان بازدید کرد.
ارتقاء زیرساخت‌های شهرک صنعتی، تأمین آب پایدار کشاورزی از محل پساب تصفیه شده جنوب تهران، دسترسی به محور قم – گرمسار و تکمیل بیمارستان نیمه‌تمام از مهمترین مطالبات مردم و مسئولان شهرستان پیشوا از رئیس جمهور است.
به گزارش ایرنا، پیشوا یکی از شهرستان‌های استان تهران است که باوجود برخورداری از جاذبه‌های تاریخی، گردشگری و مناطق بکر و تاریخی نزدیک به پنج هزار ساله، بسیار کم شناخته شده و باید به عنوان یکی از هدف‌های گردشگری، از نو آن را شناخت. چنانچه نام این شهر در شاهنامه فردوسی نیز مرکز قیام کیومرث برای جهان گشایی آورده شده‌است.
پیشوا دارای ۴۸ پارچه آبادی دارای سکنه است که از شمال به شهرستان پاکدشت، از جنوب به بخش جوادآباد شهرستان ورامین، از غرب به شهرستان ورامین و از شرق به شهرستان گرمسار محدود است.
اقتصاد مردم شهرستان پیشوا بر پایه کشاورزی استوار است و مهم‌ترین فرآورده‌های کشاورزی آن را غلات، صیفی‌جات، گیاهان صنعتی و محصولات باغی و گلخانه‌ای تشکیل می‌دهد.
استقرار بیش از یکهزار و ۴۰۰ هکتار گلخانه تولید گل و گیاه و سبزی وصیفی در شهرستان پیشوا، این منطقه را به قطب تولید محصولات کشاورزی گلخانه‌ای تبدیل کرده و حجم زیادی از این تولیدات به خارج از کشور صادر می‌شود.
استقرار صدها واحد دامی نادر و نمونه در پیشوا، قابلیت ویژه‌ای برای منطقه محسوب می‌شود و بهره‌برداری از کارخانه تولید شیرخشک که بهمن‌ماه سال گذشته با حضور معاون اول رئیس جمهور صورت گرفت، این منطقه را به قطب تولید لبنیات و شیرخشک تبدیل کرد.
این کارخانه ظرفیت دریافت روزانه هزار و ۲۰۰ تُن و سالانه ۴۰۰ هزار تُن شیرخام دارد و با راه‌اندازی این کارخانه، زنجیره تأمین و جذب ۳۸ هزار تُن مواد خام کشاورزی بیش از ۷۰ مزرعه و دامداری فراهم شده است.
کارخانه تولید شیرخشک و کره پیشوا سالانه ۳ هزار و ۵۰۰ تُن شیرخشک پرچرب، ۲۶ هزار تُن شیرخشک کم‌چرب، ۷ هزار و ۵۰۰ تُن کره پاستوریزه، هشت هزار و ۱۰۰ تُن خامه، سه هزار تُن شیر غلیظ شده و ۷۰۰ تُن پودر آب پنیر تولید می‌کند و با راه‌اندازی این کارخانه برای ۳۵۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.
آب و هوای این شهرستان معتدل و خشک است و قرار گرفتن در مجاورت دشت کویر، رشته‌ کوه‌های البرز و بادهای مرطوب و بارانزای غربی اقلیم آن را تحت تأثیر خود قرار داده است.
واقع شدن بخش مرکزی شهرستان بر فراز تپه‌ای مرتفع، زیبایی دو چندانی به آن داده و خیابان‌ها و کوچه‌های تو درو تو که همگی به مرقد مطهر امامزاده جعفر(ع) ختم می‌شود زیبایی دو چندانی به آن بخشیده است.
پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.



آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *