دولت در کنار کشاورزان است

ایسنا/مازندران معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: بخش کشاورزی پس از بعد نظامی اهمیت ویژه ای برای کشورها دارد و دولت جمهوری اسلامی ایران نیز تحت هر شرایطی در کنار کشاورزان است.


محمدحسن نامی امروز در دومین جشنواره فرهنگی ترویجی بیمه کشاورزی که در مرکز آموزشی بانک کشاورزی بابلسر در حال برگزاری است، با اشاره به زیبایی و وسعت کشورمان، از وجود اقوام مختلف به عنوان یکی از شاخصه های مهم کشور یاد کرد.


رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه شاهد حوادثی چون سیل، خشکسالی و زلزله در کشور هستیم و همواره باید برای حوادث غیرمترقبه آمادگی داشته باشیم، به عنوان نمونه به دست و پنجه نرم کردن ۲۴ استان کشور با پدیده خشکسالی اشاره کرد.


معاون وزیر کشور ادامه داد: باید طرحی نو در برابر این حوادث دراندازیم؛ امسال علاوه بر استان‌هایی که با تنش آبی مواجه هستند؛ استان‌های سیستان و بلوچستان و سمنان با خشکی شدیدی مواجه شدند.


وی با بیان اینکه بایستی به سمت کشت های هیدروپونیک و گلخانه ای برویم چرا که هم مصرف آب کمتری دارد و هم راندمان تولید آن بیشتر است، اظهار کرد: در بخش کشاورزی نباید از دنیا عقب بمانیم.


رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اعلام اینکه نیمی از اشتغال کشور در بخش کشاورزی است، تصریح کرد: در آینده‌ای نه چندان دور دنیا با کمبود مواد غذایی به طور خاص در غلات مواجه می شود لذا کسانی در عرصه جهانی موفق خواهند بود که در این زمینه قدرتمند شده باشند.


این مسئول ادامه داد: اقتدار در بخش کشاورزی و در کنار آن صنعت بیمه می‌تواند دستاوردهای درخشانی را برای ما رقم بزند.


نامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه “بیمه” تامین کننده امنیت ذهنی است، بیمه کشاورزی را یکی از بیمه های موفق و مناسب کشور توصیف کرد.


وی ادامه داد: باید به کشاورزان این امنیت ذهنی را بدهیم که اگر زیان دیدند از پشتیبانی دولت بهره مند می شوند و دولت در هر شرایطی کنار آنها قرار دارد.


معاون وزیر کشور از اهمیت ورود موثر دهیاران در ترغیب کشاورزان به بحث بیمه گفت که باید هم‌راستا با اهداف دولت پیش بروند.


وی با اشاره به خسارت‌های ناشی از سیل و خشکسالی در کشور که هنوز هم پرداخت آنها تمام نشده است، اظهار کرد: در سال گذشته ۱۷۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور دچار خسارت شد و بیشتر از ۸ کیلومتر شبکه زیرا سختی اعم از آب، برق، گاز و مخابرات دچار خسارت شد.


رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به وضعیت آب و هوایی مناسب در استان های شمالی از کشاورزان خواست تا به سمت توسعه و حفظ محیط زیست بروند تا از این طریق، توسعه پایدار رقم بخورد.

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *