حضور سفیر ایران در محل پناهگاه دانشجویان ایرانی در اوکراین

تهران – ایرنا – پس از آغاز تنش میان روسیه و اوکراین، ویدئویی مبنی بر محبوس شدن دانشجویان ایرانی و عدم اقدامات لازم از سوی ایران منتشر شده بود که پیگیری‌ها نشان می‌دهد سفیر ایران در اوکراین در پناهگاه دانشجویان حاضر شده و اعلام کرده که ایران تمام توان خود را برای تسهیل خروج ایرانیان به کار گرفته است.


به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایرنا، نیروهای نظامی ارتش روسیه پس از مدت‌ها گمانه‌زنی درباره بروز تنش میان روسیه و اوکراین، روز پنجشنبه ۲۴ فوریه برابر با ۵ اسفند ماه، عملیات نظامی خود را در خاک اوکراین آغاز کردند.


اما یکی از نگرانی‌های کشورها در این غائله، حضور اتباع مقیم‌شان در اوکراین بود. پس از آغاز تنش و درگیری میان روسیه و اوکراین، بسیاری از کشورها آغاز به بازگرداندن شهروندان خود از نقاط مختلف این کشور کردند که جمهوری اسلامی ایران نیز با هدف تسهیل بازگشت اتباع خود از اوکراین به ایران شد.


طی ساعات اخیر یک ویدئو از یک دانشجوی ایرانی که با شروع جنگ در اوکراین، محبوس شده منتشر شد که می‌گوید: دولت ایران از دانشجویان ایرانی خواسته تا خاک اوکراین را ترک کنند، اما با وجود بسته شدن مرزها هیچ راهی برای خروج وجود ندارد.


اما پیگیری‌های خبرنگار سیاست خارجی ایرنا نشان می‌دهد که منوچهر مرادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کی‌یف، در محل پناهگاه این دانشجویان حاضر شده و با آنها صحبت کرده است.


حضور سفیر ایران در محل پناهگاه دانشجویان ایرانی در اوکراین


حضور سفیر ایران در محل پناهگاه دانشجویان ایرانی در اوکراین


این پیگیری‌ها نشان می‌دهد که تمامی توان سفارت و وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای تسهیل خروج ایرانیان به کار گرفته شده است.


سفارت جمهوری اسلامی ایران در ورشو در اولین روز از وقوع بحران و اعلام وضعیت اضطراری در اوکراین با هدف کمک به هموطنان ساکن در این کشور، اقدام به تشکیل ستاد حمایت از ایرانیان کرده است. این ستاد با هدف تسهیل ورود هموطنان به لهستان و بازگشت آنان به کشورمان مکاتباتی را با وزارت خارجه محل انجام داده است.


بر اساس این بیانیه هر ایرانی که خود را به مرز رسانده باشد با هماهنگی‌های انجام شده به ورشو منتقل و از آنجا به تهران اعزام خواهد شد.


حضور سفیر ایران در محل پناهگاه دانشجویان ایرانی در اوکراین



مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *