برگزاری رالی تور گردشگری حرم تا حرم از ایران تا عراق


P style=”TEXT-ALIGN: justify”>به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد کاظم آل صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در دیدار محمدحسین صوفی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی بر توسعه مناسبات گردشگری میان ایران و عراق از طریق تسهیل در عبور و مرور خودروهای گردشگران دو کشور از طریق مرزهای مشترک زمینی تاکید کرد.


سفیر کشورمان در بغداد با اشاره به افزایش آمار گردشگران مذهبی و درمانی متقاضی ورود به کشورمان خاطرنشان کرد: در حال حاضر گردشگران زیادی برای زیارت توأم با انجام امور درمانی به سفر به ایران روی آورده‎اند که روزانه تعداد زیادی از مراجعه‌کنندگان به مراکز جراحی‌های تخصصی، چشم پزشکی، جراحی بینی، پوست، مو و … را گردشگران خارجی به ویژه مسافرانی از کشورهای همسایه و عراق تشکیل می‌دهند.


آل‌صادق بر برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره های فرهنگی، هنری، برگزاری رالی‌های بین المللی اتومبیلرانی، موتورسواری، کمپر و کاروان و …، با همکاری کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی در عراق تأکید کرد.



آمادگی برای برگزاری رالی تور گردشگری حرم تا حرم میان ایران و عراق


محمدحسین صوفی در این دیدار ضمن تبریک انتصاب محمدکاظم آل صادق به عنوان سفیر جدید کشورمان در عراق، از گردشگری به عنوان یکی از مهمترین و بزرگترین منابع اقتصادی اغلب کشورهای جهان یاد کرد و گفت: در این میان موضوع گردشگری زمینی از اهمیت ویژه ای برخوردار است که می‌توان گفت، یکی از راه‎های ایجاد رونق در صنعت گردشگری، ایجاد تسهیلات لازم در ترددهای زمینی بین کشورها است.


رییس هیأت مدیره و مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی افزود: تسهیل در صدور گواهی‌نامه بین‌المللی رانندگی، صدور پلاک ترانزیت، کارنه دو پاساژ، کاپوتاژ و انجام امور گمرکی از جمله این تسهیلات است که کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به عنوان بزرگترین و مهمترین وظیفه خود تلاش می‌کند تا روز به روز در راستای بهبود روند آنها گام بردارد.


برگزاری رالی تور گردشگری حرم تا حرم از ایران تا عراق


صوفی عراق را یکی از کشورهایی دانست که بیشترین تقاضا برای تردد از ایران را به خود اختصاص داده و لازم است تا با تقویت همکاری‌های مشترک میان وزارت امور خارجه، گمرکات، پلیس و کانون و آسیب شناسی های لازم ، سهولت بیشتری در تردد اتومبیل‌ها و دیگر وسایل نقلیه زمینی و رفع موانع موجود انجام شود.


رییس هیأت‌مدیره و مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در پایان برای برگزاری رالی تور گردشگری حرم تا حرم در مسیر حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) در مشهد تا حرم مطهر حضرت امیرالمومنین امام علی (ع) در نجف اشرف و حرم مطهر حضرت سیدالشهدا (ع) در کربلای معلی در اولین فرصت، اعلام آمادگی کرد.


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *