بانک مرکزی مکلف به حمایت از بسیج برای ایجاد اشتغال در مناطق محروم

تهران- ایرنا – نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای حمایت از بسیج در راستای تامین برق و ایجاد اشتغال پایدار در روستاها و مناطق محروم، بانک مرکزی را به حمایت از بسیج مکلف کردند.


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه، ۱۶ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور،نمایندگان با الحاق یک بند به تبصره ۱۶ ماده واحده این لایحه با پیشنهاد ابراهیم عزیزی نماینده شیراز درباره ایجاد اشتغال پایدار روستایی با ۱۵۴ رأی موافقت کردند.


در بند الحاقی پیشنهادی مصوب مجلس آمده است: بانک مرکزی مکلف است از طریق بانک‌های عامل با معرفی بسیج سازندگی نسبت به اختصاص ۶۰ هزار میلیارد ریال از محل منابع سپرده های قرض الحسنه و جاری بانک ها برای پرداخت به تعداد ۵۰ هزار نفر جهت ایجاد نیروگاه خورشیدی ۵ کیلوواتی در روستاها و حاشیه شهرها و مناطق محروم به ازای هر نفر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال با بازپرداخت ۸۰ ماهه و نرخ ۴ درصد اقدام کند. مابه التفاوت نرخ سود نسبت به نرخ مصوب از محل فروش املاک و … پرداخت شود. مسوولیت نصب و راه اندازی این نیروگاه ها به صورت رایگان بر عهده سازمان بسیج مستضعفین است و استفاده از تسهیلات این بند منوط به ارائه قرارداد خرید تضمینی برق از سوی شرکت های وزارت نیرو است.


ابراهیم عزیزی نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در بیان دلایل توجیهی خود برای این پیشنهاد، به اهمیت ایجاد اشتغال پایدار و درآمد ثابت روستایی اشاره کرد و گفت: برای تحقق این امر باید به بسیج کمک شود تا بتوانند بخشی از نیازهای روستاییان به خصوص تامین برق و اشتغال موثر را میسر کنند.


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *