ایران و جمهوری خودمختار نخجوان بر همکاری های فرهنگی و هنری تاکید

باکو- ایرنا- سید احمد حسینی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران و  الویه حمزه اوا نماینده مجلس ملی جمهوری آذربایجان و رییس اتحادیه نقاشان جمهوری خودمختار نخجوان در دیدار روز پنجشنبه در زمینه گسترش تبادل فرهنگی و هنری و همکاری های پارلمانی گفت وگو و تاکید کردند.


  به گزارش ایرنا به نقل از سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نخجوان ، خانم حمزه اوا ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و تبریک فرارسیدن چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی،  برای ملت ایران  آرزوی موفقیت نمود و عرصه های فرهنگی و هنری را از زمینه های مهم همگرایی و دوستی ملت ها بویژه دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان دانست .


در این دیدار مقرر شد برنامه های مختلفی برای برگزاری نمایشگاه‌های مشترک هنرهای تجسمی و  دعوت از هنرمندان کشورمان به  اجرا درآید.


خانم حمزه اوا مکتب نقاشی تبریز را دارای اصالت و ریشه طولانی دانست که از طرف ملت‌ها و مردم آذربایجان مورد  پذیرش قرار گرفته است .


وی همچنین نقاشی های  استاد فرشچیان را بسیار فاخر و دارای ارزش جهانی دانست که به وسیله آن ایران به دنیا معرفی می شود .


حمزه اوا بر اهمیت و نقش پارلمان‌ها در توسعه  مناسبات اشاره و ظرفیت گروه دوستی پارلمانی ایران و آذربایجان مورد تاکید قرار گرفته و ابراز امیدواری شد در این زمینه در آینده نزدیک تعاملات و همکاری ها افزایش یابد .


سید احمد حسینی سرکنسول کشورمان در نخجوان نیز روابط دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان و نخجوان را برخاسته از مشترکات و علائق دیرینه دو ملت و اراده رهبران دو طرف دانست و بر آمادگی کامل سرکنسولگری برای پیگیری موضوعات و مسائل مورد گفت وگو تاکید و ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک همکاری های بیشتری در برگزاری آیین‌ها مختلف مشترک از جمله  جشن نوروز صورت گیرد.


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *