اوکراین ۲۱ نفر در گلوله باران خارکف کشته شدند

تهران – ایرنا- مقامات محلی اوکراین اعلام کردند، بر اثر گلوله‌باران شهر مرافا در ۲۵ کیلومتری جنوب غرب خارکف، ۲۱ نفر کشته و ۲۵ نفر دیگر مجروح شدند.


به گزارش ایرنا از “سی ان ان” دفتر دادستانی خارکف پنجشنبه تصریح کرد، این گلوله‌باران در سال ۳:۳۰ دقیقه صبح (به وقت اوکراین) اتفاق افتاد و به یک مدرسه و کلوپ هنر آسیب جدی رساند.


این دفتر افزود، حال ۱۰ نفر از مجروحان وخیم گزارش شده است. 


خارکف دومین شهر بزرگ اوکراین است و از آغاز تهاجم روسیه به این کشور، شاهد درگیری‌های شدید میان نیروهای روسیه و اوکراین بوده است. 


به گزارش ایرنا، دفتر حقوق بشر سازمان ملل روز گذشته اعلام کرد که آمار تایید شده تلفات در جنگ اوکراین شامل ۶۹۱ کشته و یک هزار و ۱۴۳ مجروح است. 


این دفتر همچنین اعلام کرد که آمار واقعی تلفات می‌تواند به شکل قابل توجهی بیشتر باشد. 


ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین اعلام کرده است که از زمان آغاز تهاجم روسیه، ۹۷ کودک اوکراینی جان خود را از دست داده‌اند. 


ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. 


وی سه روز پس از آن نیز پنجشنبه ۵ اسفند آغاز «عملیات نظامی ویژه» علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع داد. درگیری‌ها در اوکراین و نیز واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *