اهدا عضو جوان گیلانی به سه بیمار زندگی دوباره هدیه داد

رشت – ایرنا – نوزدهمین اهدای عضو بیمار دچار مرگ مغزی سال جاری در گیلان امروز در بیمارستان رازی رشت، به سه بیمار نیازمند به پیوند عضو زندگی دوباره اهدا کرد.


مسئول واحد فراهم آوری اعضاء پیوندی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان روز شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: نوزدهمین اهدای عضو در استان طی سال جاری با اهدای اعضای بدن زنده یاد صادق صادقی نیای گیلده اهل روستای گیلده کیاشهر در مرکز آموزشی درمانی رازی رشت انجام شد.


دکتر سیامک ریماز اظهار داشت: با اهتمام متولیان فراهم‌آوری اعضای پیوندی در مرکز آموزشی درمانی رشت و با توجه به رضایت خانواده ایثارگر مرحوم صادقی اعضای بدن این جوان ۲۵ ساله شامل ۲ کلیه و کبد به بیماران نیازمند اعضای پیوندی اهدا شد.


وی با بیان اینکه این جوان به دلیل ضربه به سر دچار آسیب مغزی و در ادامه مرگ مغزی شده بود، افزود: کلیه های این جوان در بیمارستان رازی رشت پیوند زده شد و کبد وی برای پیوند به بیمارستان بوعلی سینا شیراز منتقل شد.


هم‌اکنون حدود ۳۵۰ بیمار نیازمند پیوند کلیه و ۳۰ بیمار نیازمند پیوند کبد در استان گیلان در لیست انتظار پیوند هستند.


تایید مرگ مغزی توسط چهار متخصص شامل بیهوشی، متخصص مغز و اعصاب، جراح مغز و اعصاب، داخلی و در نهایت متخصص پزشکی قانونی انجام می‌شود و در کنار این مراحل در صورت رضایت خانواده ،اهدای عضو صورت می گیرد.


اعلام رضایت برای پیوند اعضا از سال ۱۳۸۷ در گیلان انجام می‌شود؛ باربد چمن‌زیبای کودک چهار ساله اولین اهدا کننده عضو در گیلان است که با رضایت خانواده کلیه اش به مردی ۴۲ ساله پیوند زده شد.  


هرفرد مرگ مغزی در صورتی که خانواده اش خیلی زود برای اهدای عضو رضایت دهند، می‌تواند جان حداقل هشت نفر را از مرگ حتمی نجات داده و با اهدای نسوج ،۵۳ نفر را معلولیت نجات دهد؛ بر اساس آمارها هر ۱۰ دقیقه یک نفر به فهرست انتظار برای پیوند عضو اضافه می‌شود، هر دو ساعت یک نفر به خاطر نرسیدن عضو پیوندی جان خود را از دست می دهد.  


ارگان های کلیه‌ها، قلب، کبد، پانکراس، روده، ریه، استخوان، مغز استخوان و برخی بافت‌های بدن از جمله پوست و قرنیه چشم، تاندون، غضروف و دریچه قلب از پیوندهای متداول است.


قانون پیوند اعضاء، فروردین ماه ۱۳۷۹ در مجلس شورای اسلامی به‌ تصویب رسید؛ براساس این قانون، اعضای بیماران فوت ‌شده یا بیمارانی که مرگ‌ مغزی آنان آشکار و مسلم شده را می ‌توان به ‌شرط وصیت بیمار یا موافقت ولی‌دم برای پیوند ‌به بیمارانی که ادامه حیاتشان به پیوند عضو بستگی دارد، استفاده کرد.


وب گردی

“https://sohaeshop.com/product-category/%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1%DB%8C/”>ایفون تصویری “https://mz724.ir/”>بلیط هواپیما موج زمزم “https://iransite.com”>طراحی سایت ایران سایت “https://www.mehrparvaz.com/”>آژانس هواپیمایی مهرپرواز “https://www.alefbatour.com/”>آژانس هواپیمایی الفبای سفر “https://www.trip.ir/”>بلیط هواپیما ارزان “https://upmusics.com/category/dl-nuhe-madahi/”>نوحه های محرم “https://www.eligasht.com/”>قیمت بلیط هواپیما “https://www.flytoday.ir/flight”>بلیط هواپیما


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *