انصارالله عربستان را به استفاده از فرصت آتش بس فراخواند

تهران – ایرنا – سید عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن ائتلاف سعودی را به بهره جستن از آتش بس یک جانبه سه روزه برقرار شده از سوی نیروهای نظامی یمن فراخواند.


به گزارش روز دوشنبه تارنمای خبری لبنانی ” العهد” ، الحوثی در دیدار با روحانیون و سران یمن در آستانه حلول ماه مبارک رمضان در یک سخنرانی ویدیویی این مطلب را ابراز داشت .


وی تاکید کرد: برای کشورهای تجاوزگر علیه یمن فرصت در امان ماندن از حملات ما و برون رفت از این گرفتاری وجود ندارد مگر آنکه به تجاوزگری و محاصره اقتصادی یمن پایان دهند.


رهبر انصارالله ائتلاف متجاوز سعودی آمریکایی را نسبت به از دست دادن فرصت به دست آمده در نتیجه اجرای طرح تعلیق عملیات نظامی و آتش بس سه روزه یک جانبه یمن برحذر داشته و تاکید کرد : تجاوزگران در صورت از دست دادن فرصت یاد شده پشیمان خواهند شد.


وی خاطرنشان کرد: ما با تمام توان با تجاوزگری و محاصره اقتصادی مقابله خواهیم کرد و به هیچ وجه اجازه نمی دهیم محاصره اقتصادی علیه یمن ادامه یابد.


وی ابراز داشت : با توفیق الهی هشتمین سال جنگ با سومین مرحله عملیات شکست محاصره یمن آغاز شد که در سراسر جهان انعکاس یافت.


 رهبر انصارالله پیشاپیش فرارسیدن ماه مبارک رمضان را تبریک گفته و مردم را به نیکوکاری و همبستگی و یاری رساندن به نیازمندان و تهیدستان دعوت کرد و خواستار مقابله با افرادی شد که در نرخ کالاها دست برده و اقدام به احتکار کالا می کنند .


منابع خبری بامداد دوشنبه گزارش دادند، جنگنده بمب افکن‌های ائتلاف سعودی طی ساعات گذشته با وجود اعلام آتش‌بس یک طرفه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، مناطقی از خاک این کشور را بمباران کردند.


همچنین بر اساس اعلام منابع نظامی یمن، نیروهای ائتلاف سعودی ۱۸۵ بار طی ۲۴ ساعت گذشته آتش بس ادعایی در استان الحدیده را نقض کردند.


این حملات در حالی صورت گرفته که پیش تر مهدی مشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفته بود به مدت سه روز همه حملات موشکی و پهپادی به عربستان را به طور یکجانبه متوقف می‌کنیم.


عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن – فقیرترین کشور عربی – آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.


نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.


با وجود گذشت هفت سال از آغاز این تجاوزگری همه جانبه، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ضمن دفاع از ملت خود، توانسته‌اند ضربات سنگینی به ائتلاف متجاوز و وابستگان آنها وارد کنند و اهداف متجاوزان سعودی و اماراتی را در عمق خاک این دو کشور هدف حملات خود قرار دهند و با وجود محاصره کامل، توان تسلیحاتی بویژه موشکی و پهپادی خود را با تکیه بر توان داخلی گسترش دهند.


۱۴۸۷



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *