اقدامات تروریستی مستظهر به فتوای مفتی های وهابی است درباره مناطق

اردبیل-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با بیان اینکه اقدامات تروریستی در عامل اسلام مستظهر به فتوای مفتی‌های وهابی است، گفت: حمله به روحانیت نشان از کینه بزرگ آنها از روحانیت و نقش خطیر روحانیت در این کشور است.


به گزارش ایرنا آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل، حادثه دلخراش شهادت دو روحانی در حرم رضوی را محکوم کرد و گفت: کار تروریستی نشان ذلت اقدام کنندگان است و دلیل بر پیروزی و موفقیت نیست.


 وی با بیان اینکه انسان تروریست از سر ذلت و فقد دلیل و برهان به کار تروریستی پناه می برد، اظهار کرد: خداوند فرموده اگر می خواهید کسی را بکشید با برهان و اگر می خواهید زنده کنید باز با برهان زنده کنید” لیحیی من حی عن بینه و یهلک من هلک عن بینه” رسول خدا با یک فرمان تاریخی مسلمان ها را از هرگونه ترور منع کرده و فرموده : ” الْإِسْلَامَ قَیَّدَ الْفَتْک” ( اسلام مانع کشتن به نحو غافلگیرانه است).


 اقدامات تروریستی مستظهر به فتوای مفتی‌هایی وهابی است


 خطیب نماز جمعه این هفته اردبیل با بیان اینکه تمام اقدامات تروریستی در عالم اسلام مستظهر به فتوای مفتی‌های وهابی است، افزود: اخیراً انفجارات بزرگی در پاکستان و افغانستان رخ داد و جمعیت زیادی از شیعیان شهید شدند شخصی که اقدام به این جنایت می کند اول از مفتی ها دستور گرفته سپس با خاطرجمعی که الان به بهشت می رود و اینکه عبادت بزرگ انجام می‌دهد و رسول خدا در انتظار اوست تا او را در آغوش بگیرد به چنین جنایتی اقدام می کند و به همین جهت محکومیت اصلی باید برای تفکر تکفیری و وهابی باشد.


وی با تاکید براینکه در هیچ جای این کشور پهناور نباید اجازه داد چنین تفکر سیاهی پا بگیرد، گفت: اروپایی‌ها کاریکاتور رسول خدا را می کشند در حالی که به جای عمامه بمب اتمی بر سر رسول خدا گذاشته اند و زیر آن می نویسند تلفات دین این پیامبر کمتر از تلفات بمب اتمی نیست در این کاریکاتور سخن آنها همه ناظر به سلفیت جهادی است.


آیت الله عاملی اضافه کرد: وهابیت ریشه این ماجرا است ولی ما باید سراغ ریشه ریشه برویم چه کسی تفکر محمد بن عبدالوهاب را زنده کرد. چه کسی ابن تمیمه را بعد از هفتصد سال دوباره احیا کرد؟ ریشه این تفکر متعفن، غربی‌ها هستند که به خاطر سه چیز تفکر تکفیری را زنده کردند اول جهت مقابله با نفوذ شوروی سابق در افغانستان و دوم برای سد پیشرفت تفکر نام محمدی یعنی اسلام اهل بیت که برای آنها بسیار خطرناک بود و الان هم تمام انواع اسلام ساختگی در برابر اسرائیل به زانو درآمده وسازش نموده اند اما فقط اسلام اهل بیت با تمام قدرت در برابر فرعون غرب و جرثومه اسرائیل ایستاده است.


 وی در توضیح سومین دلیل نقش غربی‌ها در زنده کردن تفکر تکفیری اظهار کرد: سومین دلیل ایجاد اختلاف و تفرق در عالم اسلام است چون وهابیت تنها مذهبی است که قائل به تکفیر عام است یعنی غیر خود را تماماً کافر و مهدور الدم می‌داند و همین اندیشه منشاء اختلاف بین مسلمان هاست در حالیکه خداوند در قرآن از اختلاف با عنوان شرک یاد کرده است.


آیت الله عاملی با تشریح شیوه های عملکردی وهابیت گفت: روش وهابیت در طول تاریخ کاملا نشان می‌دهد که این قوم توسط دشمنان اسلام ساخته شده است آنها در طول تاریخ خنجر بر سینه مسلمان ها بوده اند یک نشانه این است که از اول تشکیل اسرائیل با آرمان فلسطین مخالفت کرده و به نفع اسرائیل عمل کرده اند به طوری که عبدالعزیز پدربزرگ آنها بعد از فروپاشی دولت عثمانی می گوید : “و هبنا فلسطین لمساکین الیهود”  


خطیب نماز جمعه اردبیل با بیان اینکه الان هم اصلی‌ترین خائن به آرمان فلسطین سعودی‌ها هستند،گفت: آنها حماس را گروه تروریستی می نامند و کارگران فلسطینی ساکن در عربستان را  دستگیر و زندانی کرده اند میلیاردها دلار پول خرج کردند تا یک قطعنامه علیه سوریه از سازمان ملل بگیرند اما تا حال حتی یک دلار هم به نفع فلسطین خرج نکرده اند.


 وی یادآورشد: از عجایب اعتقادات وهابیت این است که آنها در تعبیر آیه “قاتِلُوا الَّذینَ یَلونَکُم مِنَ الکُفّارِ” (کافرانی که به شما نزدیکترند، پیکار کنید!) می گویند کافر نزدیک شیعه است ما با اسرائیل کاری نداریم مهدی با آنها خواهد جنگید! وظیفه ما جنگ با شیعه است و می گویند در طول تاریخ نیز بزرگان اهل سنت قبل از کفار با شیعه جنگیده اند.


آیت الله عاملی خاطرنشان کرد: مقاله ای نوشته اند با این عنوان “الفرس قبل از القدس” و گفته اند این، استراتژی تمام سرداران عالم اسلام بوده است. خلیفه دوم اول ایران را فتح کرد سپس به بیت‌المقدس رفت صلاح الدین ایوبی اول فاطمی ها را از مصر منقرض کرد سپس به قدس رفت خلفای عثمانی اول به ایران حمله کردند و سپس به اروپا رفتند محمدبن سبکتکین اول آل بویه را ساقط کرد سپس به جنگ هندوها رفت.


خطیب نماز جمعه اردبیل افزود: انتخاب حرم امام رضا کاملاً نشان می دهد که قاتل، یک فرد وهابی است چون محمد بن عبدالوهاب کشورهای دارای ضریح را با نام ممالک مبتلی به ضرایح نام می‌برد و ملت‌های آنها را به خاطر اجازه به ضریح، کافر و مهدور الدم می‌داند.


عمامه مان در سرمان کفن ماست/ترسی از حرکات دشمن نداریم


 وی با بیان اینکه حمله به روحانیت نشان از کینه بزرگ آنها از روحانیت و نقش خطیر روحانیت در این کشور است،تصریح کرد: عمامه ما در سرمان کفن ماست و ما ترسی از این گونه حرکات دشمن نداریم بلکه شهادت را نهایت آرزوی خود می‌دانیم خداوند با آیه “أَتَخْشَوْنَهُمْ  فَاللَّهُ أَحَقُّ أَنْ تَخْشَوْهُ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ” (آیا از آنها می‌ترسید؟! با اینکه خداوند سزاوارتر است که از او بترسید، اگر مؤمن هستید!)  ترس را از قاموس مسلمان ها برداشته است.


آیت الله عاملی تصریح کرد: به وهابیت با این جنایت قطیع می گوییم خوار باشید و خوار بمیرید بهترین تعبیر درباره آنها تعبیر رسول خداست که در یک پیش گویی عجیب از آنها به شاخ شیطان تعبیر کرده که از نجد ظهور خواهدکرد. 


رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به فضیلت های ماه مبارک رمضان تصریح کرد: در ماه رمضان تمام حسنات ثواب مضاعف دارد. عبادتی که در سال سایر ایام ثواب فوق العاده دارد در این ماه ثواب آن از فوق‌العاده بودن بالاتر می‌رود.


فرصت احسان و اطعام در ماه رمضان را از دست ندهید


 وی افزود: اطعام، مخصوصا اطعام مساکین از عبادت های فوق‌العاده گره گشاست ثواب افطاری دادن از ثواب های فوق العاده است با توجه به اینکه نان در ایران سوبسیدی است و با قیمت ارزان ارائه می‌شود خرید شیفت بعد از ظهر نانوایی‌ها تا روزه‌داران با نان شما افطار کنند یک فرصت استثنایی است به نیت پدر و مادر ، شهدا، اساتید، معلمین  و نیت اموات شیفت بعد از ظهر تمام نانوایی‌ها مخصوصاً در مناطق محروم را بخرید تا روزه‌داران با نان شما افطار کنند.


 آیت الله عاملی ادامه داد: اگر مردم بدانند این کار چه ثوابی دارد در خرید شیفت بعد از ظهر چنان ازدحامی درست می شود که مجبور به قرعه می‌شوند این اقدام مبارک اثر تربیتی مبارکی هم دارد وقتی نوجوانی برای خرید نان می‌رود و می‌بیند روی پرده نوشته شده نان امروز احسان حضرت اباعبدالله است او احساس بزرگی پیدا می کند و یاد می گیرد که در زندگی باید به فکر دیگران هم بود.


 درباره مناطق آزاد منتظر دستور مقام معظم رهبری هستیم


عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به پیگیری هایی که در جهت اجرایی شدن منطقه آزاد صورت گرفته است خاطرنشان کرد: من و آقای استاندار مسئولی نماند مگر اینکه به سراغ او رفتیم و گفتیم هر چه تصمیم بگیرید می پذیریم اما باز به جایی نرسید. دوباره محضر آقای لاریجانی رسیدیم و گفتیم بن‌بست را مجمع با تقلیل چهار نقطه به یک نقطه درست کرده است حالا خودتان چاره سازی کنید فرمود چاره این است که به رهبر معظم نامه بنویسید ایشان دخالت کنند.


آیت الله عاملی ادامه داد: دو نامه به رهبر معظم نوشتیم یکی با امضای آقای استاندار و رئیس مجمع نمایندگان و حقیر یک نامه هم خودم مستقلاً به حضرت ایشان نوشتم حالا هم منتظر دستور مقام معظم رهبری هستیم. حضرت آقا احتمالا یکی از سه راه را انتخاب می‌کند یا دستور می‌دهد مصوبه مجمع اجرا شود و یک نقطه توسط کارشناسان تعیین گردد یا هر چهار نقطه را تجویز می کند یا به مجمع تشخیص دستور بررسی مجدد می‌دهد.


 قانون فصل الخطاب است/ اگر نماینده ای حرفی زده آن را به حساب استان نگذارید


امام جمعه اردبیل در ادامه گفت: هیچ کس به کسی سوءظن نکند کسی را متهم  نسازد بهتان و افتراء نزند ایمان خود را از دست ندهد به شیطان اجازه تاراج و غارت ایمان خود را ندهد در کانال های اینترنتی آبروریزی نکند این روزها می گذرد اما بهتان و افترا از دفتر محاسبه الهی پاک نمی شود. اگر نماینده‌ای حرفی زده آن را به حساب استان نگذارید من از طرف استان عرض میکنم قانون فصل الخطاب است و مسئولین هر چه تصمیم بگیرند ما قبول داریم و با آن مشکل نداریم.


آیت الله عاملی در پایان گفت: اگر یک نقطه یا دو نقطه را تعیین کردند اهالی بقیه نقاط نگران نباشند در آینده بقیه از طریق الحاق به منطقه آزاد ملحق می‌شوند همچنان که در سایر مناطق آزاد کشور از طریق الحاق توسعه های بزرگ انجام داده اند الحاقیه بعضی از مناطق آزاد از کل چهار نقطه ما بیشتر است.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *