اتحادیه جهانی کشتی روسیه و بلاروس را محروم کرد



موثرترین بازیکن لیگ، علیه استقلال؛ ۱۴ گل و پاس گل با سعید


تهران- ایرنا- سعید صادقی با اثرگذاری روی ۱۴ گل در لیگ بیست و یکم بهترین…


  • مالک‌ روس چلسی: سود حاصل از فروش باشگاه به قربانیان جنگ اوکراین اهدا می‌شود

    تهران _ ایرنا _ اتحادیه جهانی کشتی کشورهای روسیه و بلاروس را از حضور در کلیه مسابقات و یا برگزاری رویدادهای بین‌المللی محروم کرد.


    به گزارش ایرنا به نقل از سایت رسمی اتحادیه جهانی کشتی، این اتحادیه امروز در سوییس در مورد جنگ در اوکراین تشکیل جلسه داد. از همان ابتدا، اتحادیه جهانی مایل بود همبستگی خود را با جامعه کشتی و جامعه ورزش در اوکراین و همه مردم آسیب دیده از جنگ ابراز کند. این یکی از ماموریت‌ها در راستای منشور المپیک، ارتقای صلح از طریق ورزش است.


    اتحادیه جهانی نوشت: کمیته بین‌المللی المپیک در بیانیه خود در ۲۸ فوریه ۲۰۲۲ تاکید کرد که به منظور حفاظت از یکپارچگی مسابقات ورزشی جهانی و برای ایمنی همه شرکت کنندگان، این کمیته توصیه می‌کند که فدراسیون‌های بین‌المللی ورزش و برگزارکنندگان رویدادهای ورزشی اجازه حضور ورزشکاران و مقامات روسیه و بلاروس را در مسابقات بین‌المللی ندهند.


    این اتحادیه نیز تصمیم گرفته که هیچ کشتی‌گیر یا مقامی متعلق به فدراسیون‌های روسیه و بلاروس مجاز به حضور در مسابقات بین‌المللی نیستند.


    اتحادیه جهانی کشتی همچنین لغو مسابقات بین‌المللی برنامه‌ریزی شده در روسیه یا بلاروس را در سال جاری مطابق با توصیه کمیته بین‌المللی المپیک در ۲۵ فوریه ۲۰۲۲ تصویب کرد.


    پیش از این فدراسیون کشتی روسیه از حضور در پیکارهای زیر ۲۳ سال قهرمانی اروپا در بلغارستان انصراف داده بود.


    طبق تقویم اتحادیه جهانی کشتی، روسیه تا پایان سال جاری میلادی قرار بود میزبانی ۹ رویداد بین‌المللی بود.


  • مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *